Besinlerin pH Değerleri

Alerjiden, kabızlıktan, aşırı kilolardan ya da sindirim zorluğundan yakınanlar yedikleri besinlerdeki uyuma dikkat etmelidirler. Çok kaliteli besinler almasına ve az yemesine karşın sindirim zorluğu çeken nice insan vardır. Bunun başlıca nedeni alınan besinler arasındaki uyumsuzluk olabilir. Besinler arasındaki uyumun dengelenmesi bir kurala dayanır ve bu kural mide salgıları ve mide işleviyle yakından bağlantılıdır. Bunun için aynı öğünde yenmesi ve yenmemesi gereken besinler için iki ayrı liste hazırlanmıştır.
Neler aynı öğünde yenmemelidir :
• Protein ile nişastalı madde (bir dilim ekmek hariç),
• Nişastalı madde ile ekşi meyve,
• Tatlı meyve ile ekşi meyve,
• Protein ile ekşi meyve,
• Unlu madde ile şekerli madde,
• Taze meyve ile şekerli madde,
• Protein ile yağlı madde,
• Yeşil çiğ sebze ile meyve,
• Şekerli madde ile protein.

Neler aynı öğünde yenebilir :
• Tek nişastalı maddeler,
• Tek proteinli maddeler,
• Proteinler ile yeşil sebze,
• Unlu maddeler ile yeşil sebze,
• Ceviz ile ekşi meyve ve yeşil sebze,
• Et ile yeşil sebzeler (çiğ veya pişmiş),
• Süt ile asitli meyve.
Ayrıca, yemekten hemen sonra komposto, tart, krema gibi yiyeceklerin yenmesi önerilmez. Ancak yeşil salatalardan sonra yenen bir parça tart ya da kek zarar vermez; yeter ki bunlar sindirilinceye kadar arada başka bir şey yenmesin. Yemekten sonra yenen soğuk tatlı ya da dondurma, genellikle yenen yemeklerle bağdaşmadığı gibi soğuk olduğundan sindirimi de zorlaştırır.

Acid-Alkaline Diet ve Alkalize or Die adlı kitaplarda bu konuyla ilgili daha ayrıntılı bilgilere ulaşmak mümkündür.

Ne, Hangi Oranda Tüketilmelidir?
Sağlığımızı korumak için, gıdalarımızın % 65-80 oranında alkali ve % 20-35 oranında asit oluşumunu destekleyen türde olması önerilir. Aşağıda besinlerin pH değerleri ile alkali ve asit oluşumunu destekleyen besinlerin listesi bulunmaktadır.

Kendinizi Test Ediniz

Su ve Besin Karşılaştırma Ph Tablosu