Potasyum (K)

Potasyum tüketmemiz gereken temel mineraller arasındadır.

Vücuttaki Görevleri
Hücrelerin düzenli çalışması için çok önemli bir maddedir. Sinirlerin, kasların, özellikle de kalp kaslarının çalışmasını sağlar.

Potasyum Yetersizliğinin Nedenleri
Potasyum mineralinin yetersiz alımı, aşırı kusma, idrar söktürücü ve kabızlık ilaçlarının fazlaca alınması, böbrek hastalıkları, aşırı alkol ve kahve içilmesi, magnezyum eksikliği, aldosteron adlı hormonun böbreküstü bezinden aşırı salgılanması.

Potasyum Yetersizliğinde Oluşan Etkiler
Yorgunluk, halsizlik, kaslarda güçsüzlük ve kramp.

Şiddetli Potasyum Yetersizliğinde Oluşan Etkiler
Kasların çalışamaması, kalp ritmi bozukluğu, hatta kalbin durması.

Potasyum Fazlalığında Oluşan Etkiler
Kalp atışlarında bozukluk, el ve ayaklarda uyuşma ve karıncalanma.

Potasyum Yönünden Zengin Besinler
En çok potasyum içeren besinler (100 gramda): Pekmez (2,9-3 gr), buğday kepeği (1,2-1,3 gr), kurutulmuş kayısı (0,9-1 gr), ay çekirdeği (0,9-1 gr), patates (0,8-0,9 gr), nohut (0,7-0,8 gr), badem (0,7-0,8 gr), hurma (0,6-0,75 gr), yer fıstığı (0,6-0,7 gr), avokado (0,6-0,65 gr), sarımsak (0,5-0,6 gr).